FRANCESC VILA
En Francesc Vila, alumne de l'atelierbarcelona, acaba de rodar la pel·lícula "La manada" de Estudio de Cine. Enhorabona!!!
Publicat a 29 juliol, 2010 a Opinió, Seqüència
Agustí Estadella Gil. Actor i director
Quan la Mercedes Fernández-Martorell em va proposar participar en el seu projecte sobre l’estudi del motiu pel qual els homes maltracten les dones, la meva resposta va ser immediata, un sí rotund...
l'atelierbarcelona va presentar els passats dies 28 i 29 de juny el Taller d'Interpretació del curs 2009-2010. Per la presentació es van escollir 5 escenes entre totes les que es van treballar durant tot el curs. Aquestes escenes són:
Salvador Chiva i
Francesc Vila
Fotos: Aleix Gordo
QUÈ ES NECESSITA PER SER ACTOR?
Quan els alumnes arriben a l'atelier sovint han de llegir un petit text que en poques paraules resumeix allò que cal per ser actor. Aquest text és el pròleg del llibre "Un reto para el actor" ("A Challenge for the actor") de la professora nord-americana Uta Hagen, i diu així:
" Què es necessita? Es necessita talent. Talent apareix al diccionari com "do natural d'una persona amb aptituds especials o creatives. En un actor, al meu parer, aquest do consisteix en posseir una gran sensiblitat i percepció per a la vista, l'oïda, el tacte, el gust i l'olfacte, una sesibilitat excepcional cap els demés, una facultat per commoure's fàcilment davant el dolor o la bellesa, i tenir una imaginació exuberant sense perdre el control de la realitat.
Si un està dotat d'aquestes virtuts, ha de sentir a més a més un desig infrangible de ser actor i una necessitat d'expressar els sentiments que reconeix perceptiblement en el personatge amb qui ha d'identificar-se a l'escenari. La necessitat d'expressar no ha de confondre's amb la vanitat o un egoïsme tipus "Mira'm, aquí estic jo!" que tant s'estila en el teatre. De la mateixa manera que la sensibilitat no s'ha de confondre amb la neurosi i les seves manifestacions inherents.
En teoria, un actor ha de ser físicament i mental més fort que la resta de la gent, donat que aprèn a entendre els problemes psicològics dels essers humans en el moment en que posa les pròpies passions, amors, pors i còleres al servei del personatge que està interpretant. Així aprendrà a enfrontar-se a si mateix, a no amagar-se res a si mateix. Per a tot això es requereix una curiositat insaciable per la condició humana.
És necessari també disposar d'un cos sa, desenvolupat i conservat com el d'un atleta. Es necessita tenir una veu educada, flexible com la d'un cantant, i encara que un conservi un accent personal ha de desenvolupar un bon accent estàndard per ser capaç de dir teatre de text.
Si un actor potencial té talent, ja sigui per herència genètica o per un do diví, ha de saber que sense la tenacitat i disciplina necessàries aquest talent no li servirà per res."
¿QUÉ SE NECESITA PARA SER ACTOR?
Cuando los alumnos llegan a l'atelier a menudo han de leer un pequeño texto que en pocas palabras resume aquello que se necesita para ser un actor. Este texto es el prólogo del libro "Un Reto para el Actor" ("A Challenge for the Actor") de la profesora norteamericana Uta Hagen, y dice así: "¿Qué se necesita? Se necesita talento. Talento aparece en el diccionario como "don natural de una persona con aptitudes especiales o creativas". En un actor,a mi parecer, este don consiste en poseer una gran sesibilidad y percepción para la vista, el oído, el tacto, el gusto y el olfato, una sensibilidad excepcional hacia los demás, una facultad para conmoverse fácilmente ante el dolor o la belleza, y tener una imaginación exuberante sin perder el control de la realidad. Si uno está dotado de estas virtudes, debe sentir además un deseo inquebrantable de ser actor y una necesidad de expresar los sentimientos que reconoce perceptiblemente en el personaje con quien va a identificarse en el escenario. La necesidad de expresarse no ha de confundirse con la vanidad o con un egoísmo tipo "¡Mírame, aquí estoy yo!" que tanto se estila en el teatro. De la misma manera que la sensibilidad no ha de confundirse con la neurosis y sus manifestaciones inherentes. En teoría, un actor debe ser mental y físicamente más fuerte que el resto de la gente, puesto que aprende a entender los problemas psicológicos de los seres humanos en el momento en que pone sus propias pasiones, amores, miedos y cóleras al servicio del personaje que está interpretando. Así aprenderá a enfrentarse a sí mismo, a no ocultarse nada a sí mismo. Para todo ello se requiere una curiosidad insaciable por la condición humana. Es necesario también disponer de un cuerpo sano, desarrollado y conservado como el de un atleta. Se necesita tener una voz educada, flexible como la de un cantante, y aunque uno conserve un acento personal debe desarrollar un buen acento estándar para ser capaz de decir teatro de texto. Si un actor potencial tiene talento, sea por herencia genética o por un don divino, debe saber que sin la tenacidad y disciplina necesarias ese talento no le servirá para nada."
DOCUDRAMA "POR NADA"
El docudrama "Por nada" dirigit per Mercedes Fernández-Martorell és a punt d'estrenar-se. Aquest documental de ficció es va assajar a l'atelier barcelona i en el qual l'Agustí Estadella es va encarregar de la direcció d'actors.
En el repartiment hi figuren actors i actrius com ara: ÁNGELA ROSAL, CARLOTA FRISÓN, PACA BARRERA, PEP CORTÉS, PERE VENTURA, JORDI PLANAS, RAFA CRUZ, FLORA Mª ALBA, GEMMA CHARINES, així com les alumnes de l'atelier LAIA BARRIO i SANDRA PARIS, i l'ex-alumne POL RIUS.
Per veure el trailer feu clic aquí: http://www.antropologiaurbana.com/
LAIA BARRIO
L'actriu LAIA BARRIO que actualment és alumna de l'atelier barcelona, ha participat en la sèrie 6E4A, produïda per patv.es. En aquesta sèrie també hi participa l'ex-almune Joan Marí.
MIQUEL MALIRACH i SANDRA PARIS
CARRO DE BACO
Aquesta companyia fundada l'any 1998 pel GERMÁN MADRID i l'ANTONIA CASTILLO, ex-alumnes de l'Agustí Estadella, ha tingut una brillant trajectòria tant a nivell nacional com internacional.
Entre els seus muntatges més reeixits es poden destacar: LA CURVA, EL CELACANTO AZUL, LEAR i ROMEO y JULIETA.
La seva última producció "LA MA", escrita pel Germán Madrid i dirigida per l'Antonia Castillo, ha obtingut un èxit de públic i crítica al nostre país i arreu del món.
Per més informació: http://www.carrodebaco.com/
Doncs gràcies a l’Agustí Estadella, actor i antic professor meu d’interpretació i en Jaume Madaula, company de classe, que em van donar l’empenta a fer al càsting amb la Laia Espot a TV3. Al cap d’un mes em va trucar la Laia dient-me que tenia un personatge al cor de la ciutat.En principi va començar com un intervenció breu, però anat desenvolupant-se fins a un segon personatge dins la sèrie.Ara ja fa més d’un any que hi treballo, i la previsió és de continuïtat fins que acabi temporada i em falta saber si seguiré també en la que bé. Aviat ho sabré....
ESTUDIO DE CINE i L'atelierbarcelona
Aquí tenim una de les escenes, que es van escollir per poder treballar els continguts del curs, que correspon a la pel·lícula "BAJO EL SOL DE LA TOSCANA". Està interpretada per l'actriu TERESA SOLER i l'actor FRANCESC VILA, els quals van col·laborar en aquest curs, i la direcció a càrrec de l'alumne HERNÁN GÓMEZ.